PLG: Eén scheikundeles rond één ontwerpvaardigheid: Hoe ziet dat eruit?

Ben u benieuwd hoe uw leerlingen ontwerpvaardigheden kunnen oefenen in een scheikundecontext? Of misschien ontwerpt u al, en wilt u ontdekken hoe formatieve toetsing vaardigheidsontwikkeling kan stimuleren? Geef u op voor de nieuwe PLG van Hanna Stammes van de TU Delft!

 

Deze PLG loopt in schooljaar 18/19 met in totaal 8 meetings op de TU Delft. Tijdens de meetings ontwikkelen docenten samen met Hanna scheikundige ontwerplessen waarin steeds één vaardigheid centraal staat; bijvoorbeeld evalueren, ideeën bedenken of micro-macro redeneren. Tussen PLG-meetings door kun je de ontwerples testen in een scheikundeklas naar keuze. Omdat deze PLG onderdeel is van een NRO-onderzoek, is er een vergoeding beschikbaar én kunnen we doorbouwen op praktijkervaringen van een eerdere PLG. Je kunt je als sk-docent alleen opgeven, of samen met een sk-collega; en je kan zowel meedoen als je nog geen ontwerpervaring hebt of al wel.

Meer informatie

Wilt u zich inschrijven voor deze PLG of extra informatie over deze plg? Mail dan direct naar mevrouw Stammes.